تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۴۰۷۳۲۶
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مطرح کرد

اشتباه خلبان یا یخ‌زدگی بال هواپیما؟

۰
اشتباه خلبان یا یخ‌زدگی بال هواپیما؟
کبنا ؛بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به سالگرد سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اظهار کرد: پرونده سقوط هواپیمای تهران یاسوج همچنان در کمیسیون اصل ۹۰ مفتوح است و جلسات زیادی روی این پرونده کارشده و کارشناسان هم وقت زیادی برای بررسی آن گذاشته‌اند. علی‌رغم اینکه سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها به‌صورت کامل با کمیسیون همکاری نکردند و از ارائه برخی مدارک سرباز زدند، با توجه به دلایل و مستندات متعدد جمع‌بندی نهایی کارشناسان، یخ‌زدگی هواپیماست که این موضوع با دعوت از کمیته بررسی سانحه در کمیسیون هم مطرح شد.
پارسایی بابیان اینکه «کمیسیون اصل ۹۰ به انتخاب هیئت بررسی سانحه انتقاداتی داشته است» افزود: این کمیته خودش منتخب سازمان هواپیمایی است که باید بر نقش همین سازمان نظارت کند.
وی اضافه کرد: کمیسیون اصل ۹۰ بعد از تکمیل پرونده هفته گذشته جلسه‌ای را در دفتر وزیر راه و شهرسازی تشکیل داد. این جلسه بیش از یک ساعت به طول انجامید و کارشناسان ما مستندات خود را ارائه کردند. خوشبختانه آقای وزیر کاملاً به مسائل فرودگاهی و هواپیمایی آشنایی داشته و روی این موضوع هم اشراف خوبی داشتند که این مسئله برای ما امیدوارکننده است. نظر ایشان این بود که پرونده باید مسیر درست خود را طی کند و تأکید کردند که باید جلوی تضییع حق درگذشتگان این حادثه گرفته شود. ازنظر ما جمع‌بندی این جلسه مثبت و امیدوارکننده است.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: یکی از مزایای به ثمر نشستن گزارش کمیسیون اصل ۹۰ این است که مسئولین و مردم درمی‌یابند که کمیسیون در بررسی پرونده‌ها جدی است و بدون حب و بغض نظر کارشناسی خود را ارائه می‌کند. ما در قریب به‌اتفاق سقوط‌ها شاهد بودیم که خلبان مقصر اعلام‌شده و این پرونده هم در صورت عدم ورود کمیسیون اصل ۹۰ همین مسیر را طی می‌کرد. علاوه بر این برخی از اظهارنظرهای شتاب‌زده مثل مقصر خواندن خلبان توسط تیم بررسی سانحه، قبل از رسیدگی قضایی پرونده شک و شبهه‌ها را بیشتر می‌کرد.
پارسایی اضافه کرد: کمیسیون اصل ۹۰ برای به نتیجه رساندن پرونده با قاضی مربوطه نیز تشکیل جلسه خواهد داد. این پرونده پیش‌ازاین دریکی از شعب دادگاهی در اصفهان مطرح بود؛ اما به دلیل برخی از ابهامات و با پیگیری خانواده جان‌باختگان و نظارت دستگاه قضائی به تهران منتقل شد. خوشبختانه قاضی فعلی با دقت و حساسیت پرونده را بررسی می‌کند و تیم کارشناسی معرفی‌شده هم مسلط به امور هواپیمایی هستند.
وی اضافه کرد: ما مصمم هستیم و اطمینان داریم در این پرونده حقی تضییع نخواهد شد و پرونده روال طبیعی خود را خارج از اعمال‌نفوذ افراد و دستگاه‌ها طی خواهد کرد.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در پایان بابیان اینکه «کارشناسان این کمیسیون صدها ساعت برای بررسی پرونده وقت گذاشته و بازدید میدانی، بازدید از فرودگاه‌ها و جلساتی با تیم فرانسوی داشتند»، یادآور شد: سختی کار این بود که سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها و تیم بررسی سانحه همکاری خوبی با ما نداشتند اما نهایتاً بعد از جلسه با قاضی پرونده گزارش کمیسیون را جمع‌بندی و پس از تصویب برای قرائت در صحن مجلس به هیئت‌رئیسه ارائه می‌کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1