تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۳
کد مطلب : ۴۲۵۷۰۰
جوابیه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان؛

توقع والدین گرامی و رسالت مدیر شبه هنرستان کشاورزی یاسوج

۳
۰
توقع والدین گرامی و رسالت مدیر شبه هنرستان کشاورزی یاسوج
کبنا ؛
بعد از درج خبری مبنی بر رفع مشکل فضای هنرستان کشاورزی،  روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این خبر متن زیر ر ا برای پایگاه خبری کبنا نیوز ارسال کرده که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛

مدیر محترم پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز
با توجه به درج مطلبی تحت عنوان «مشکل فضای هنرستان کشاورزی استان برطرف شد» و سایر موارد مطروحه در متن. لازم میدانم موارد ذیل را تحت عنوان جوابیه به متن نگارش شده که سراسر کذب و خالی از واقعیت است محضرتان تقدیم نمایم، خواهشمند است دستور فرمائید حسب قوانین حاکم بر مطبوعات و رسالت ذاتی آن سایت وزین نسبت به درج جوابیه این سازمان متناسب با ضوابط و مقررات اقدام نمایند، پیشاپیش از اقدام شایسته جنابعالی در این خصوص تقدیر و تشکر بعمل می‌آید.

1- در مطلب مدیر شبه هنرستان کشاورزی و انتصاب کذایی کارشکنی‌های این سازمان اولاً" ایشان ماهیت این سازمان با دارا بودن بیش از 250000 نفر دانش آموخته بخش کشاورزی در سطح ملی وحدود 3500 نفر فارغ التحصیل علوم کشاورزی استانی را با حداقل مدرک کارشناسی تا دکترا به زعم خودشان به تشکل صنفی تنزل داده‌اند که این موضوع ناشی از عدم اطلاع نامبرده به مفاد ماده 2 قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور مصوب مجلس شورای اسلامی (سوم تیرماه یکهزار و سیصد و نود هشت) و تأئیدیه شورای محترم نگهبان و همچنین رسالت این سازمان در چهارچوب قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی بوده که نامبرده را به مطالعه مفاد قانونی در خصوص ماهیت سازمانی بودن این مجموعه، شخصیت حقوقی و استقلال مالی آن سوق می‌دهم تا منبعد دچار چنین اشتباه راهبردی صرفاً بخاطر مطرح کردن خود نشود و ثانیاً به به زعم ارتباط دادن فرهنگ رسانه به خود از غرور کاذب پرهیز نماید.
2- در نگارش نامبرده به نامهربانی‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به زعم اشتباه خود تحت عنوان تشکل صنفی در مشکلات استقلال شبه هنرستان کشاورزی که به ادعای بنده الان هم با نقل و مکان این سازمان مستقل نمی‌باشد اشاره کرده‌اند که لازم است محضر خوانندگان محترم اشاره نمایم مشکل شبه هنرستان کشاورزی تا کنون بحث استقلال نبوده بلکه معضل وسیعتر از این موضوع است زیرا والدین چنین دانش آموزانی از اقصی نقاط شهرستان بویراحمد و دنا همچون ذیلایی، سادات محمودی، لوداب، مارگون و سایر نقاط این شهرستانها توقع دارند نونهالان خود را که به این مجموعه جهت دانش آموختگی تحت عنوان حرفه آموز گسیل می‌دارند در فردای پس از فارغ التحصیلی آن‌ها با رویکرد حرفه آموز و نه تئوری آموزی مثل سایر مدارس معمولی، به مفهوم واقعی وارد بازار کار شده و در قالب علمی کاربردی به عنوان نان آور خانواده و خدمت به بخش کشاورزی ایفای نقش نمایند نه اینکه با محبوس کردن آنها در چهار دیواری کلاس تئوری ویا مشغول کردن آنها به بازی فوتبال و والیبال در محوطه مدرسه مذکور که اتفاقاً محوطه گسترده‌ای است و قبل از شیوع بیماری کرونا کاملاً" این موضوع مشهود بوده و این سازمان حسب احساس مسئولیت، موضوع را به مدیر محترم وقت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اطلاع رسانی نموده است وقت آنها صرف مسائل غیر حرفه آموزی شود زیرا ماهیت هنرستان کشاورزی به مفهوم واقعی اقتضاء می‌نماید که دانش آموزان آن از امکانات سایت عملی گیاهان دارویی، گلخانه، پرورش ماهی، دام و طیور وسایر حرفه‌های مرسوم کشاورزی و نیز زمین مناسب کشت نباتات علوفه‌ای مشابه مرکز آموزش امام زاده جعفر گچساران که علاوه بر سایت‌های ذکر شده بالغ بر 70 هکتار زمین کشاورزی جهت حرفه آموزی دارد برخوردار بوده تا دانش آموز بدون محدودیت به حرفه آموزی بپردازد و والدین با فراغت بال و اطمینان خاطر از آینده فرزندان خود، آینده روشنی را در افق فارغ التحصیلی آنان در اذهان تداعی نمایند و ماحصل آن ارتقاء تولید، افزایش بهره وری و اشتغال مورد تأکید مسئولین نظام باشد و نه اینکه بخاطر استفاده از حق مسئولیت آنچنانی جهت فلان مدیر که اتفاقاً در مراکز حرفه‌آموزی این حق مسئولیت هم قابل توجه است و با رویکرد توسعه طلبی و برای گسترش مکان استقرار خود و معاونین و نه حل مشکل دانش آموزان، رسالت واقعی که همان حرفه آموزی است به دست فراموشی سپرده شود، البته شاهد این مدعا دانش آموزانی هستند که علی رغم گذشت سه سال از دوره چهارساله حرفه آموزی آنان در رشته‌های مورد نظر این مجموعه (شیلات و گیاهان دارویی) هنوز به مفهوم واقعی تبحری در این زمینه کسب ننموده‌اند (زیرا تا کنون هیچگونه سایت اختصاصی در این زمینه طراحی نشده است و سایتهای بخش خصوصی به جهت رعایت مسائل بهداشتی تمایلی به استقبال و پذیرش تجمعات اینچنینی را ندارند) که برای همه ماها به عنوان نیروهای نظام در راستای ضرورت احساس مسئولیت آحاد جامعه در قبال همنوعان خود جای تأمل دارد و مدیر مربوطه بجای مسائل حاشیه‌ای بایستی اگر دغدغه خدمت دارد به این موضوعات بپردازد.
3- ایشان در قالب کذب گویی مطلق به روحیه تقابلی این سازمان اشاره نموده‌اند درصورتی که در اولین جلسه سال 1398 با ریاست جناب آقای دکتر جمالی معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری که جای تشکر از اهتمام نامبرده به این سازمان دارد و سایر مدعوین ارجمند از جمله مدیرکل محترم و پرتلاش آموزش و پرورش استان با حضور ریاست محترم این سازمان به استناد بند 3 ماده 38 قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، معاون محترم استاندار الزام به تأمین مکان مناسب و در شأن سازمان نمودند که رئیس محترم سازمان نظام مهندسی کشاورزی در همان جلسه از این موضوع استقبال کردند و پس از تأمین مکان محل اسکان ازطرف رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان در اواسط مردادماه سال جاری که جای تشکر دارد این سازمان با کش و قوس‌های فراوان توانست سامانه‌های مخابراتی و الکترونیکی مورد نیاز خود را جهت ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف شامل گلخانه داران، آبزی پروران، پرورش دهندگان دام و طیور وسایر متقاضیان بخش کشاورزی که سالانه در قالب صدور مجوزات لازم، مشاوره به آنان، طراحی، اجرا و نظارت با همکاری مدیرکل محترم اجتماعی استانداری به نیابت از معاون محترم سیاسی و امنیتی و مدیرکل محترم مخابرات استان علی رغم خالی نبودن پست مخابراتی در مجتمع ادارات (محل اسکان جدید سازمان) و ضرورت احداث پست جدید، راه اندازی و درهمان روز وصل سیستم‌های مخابراتی و راه اندازی شبکه‌های الکترونیکی پنجره واحد صدور مجوزات که در راستای اشتغال زایی و تولیدات کشاورزی اهمیت آن به مراتب از مسائل آموزشی غیر حرفه‌ای و نمادین مهم‌تر می‌باشد با هماهنگی مجموعه جهاد کشاورزی استان مبادرت به نقل مکان به ساختمان جدید نموده است لذا بکار بردن روحیه تقابلی در این خصوص توسط هرشخصی غیر اخلاقی و دور از شأن افرادی است که خود را منادی تعلیم و تربیت می‌دانند.
- در پایان لازم است اشاره نمایم مسئولین محترم آموزش و پرورش به جهت احترام پسوند انتصابی به این مجموعه که به نام بزرگ مرد خطه جنــوب و فخر استانمان مرحوم مغفور حضرت آیت ا... ملک حسینی (رض) نامگذاری شده است سعی نمایند تا تهیه امکانات مورد نیاز این مجموعه آموزشی در راستای حرفه آموزی و ایجاد سایت‌های عملی اختصاصی به مفهوم واقعی از بکار بردن نام هنرستان به این مجموعه پرهیز و تحت عنوان دبیرستان از آن یاد نمایند تا زمان فراغت از تحصیل شرمنده دانش آموختگان و والدین آنان به جهت عدم حرفه آموزی نباشیم، مضافاً" با رویکرد فعلی فارغ التحصیلان این مدرسه نه قادرند در کنکور سراسری با فارغ التحصیلان سایر دبیرستانها رقابت نمایند و نه می‌توانند در بازارکار به جهت عدم بهره مندی ازکار عملی در حین تحصیلات کارایی لازم را داشته باشند، انشاء ا... خداوند به همه خدمتگزاران صدیق توفیق عنایت فرماید و بتوانیم در جهت رسالت انسان بودنمان تزکیه را مقدم بر تعلیم بدانیم.
 "و ما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب"

 روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

ناظر نظام مهندسی
Iran, Islamic Republic of
درود بر نعمتی مدیر موفق توانمند و پاکدست، از روزی ریس نظام مهندسی شدن کلا سازمان رو متحول کرد، وگرنه اقای شجاعی نظام مهندسی ، ولی سازمان الان داره نفس میکشه، درود بر دکتر نعمتی
همکار فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
موسوی حالا بیا جمش کن بابا چرا کلاه رو سر بچه های مردم میزارید، باین توصیف هنرستان شما در حد شبه هنرستان که روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفته هم نیست و حتی دبیرستان عادی هم به حساب نمیاد چون اکثر دبیرستانهای استان کلاساشون کاملا تجهیزند کارگاه های عملی پیش کش، پس خیلی به مدیر بودنت نناز دوست عزیز.
Iran, Islamic Republic of
خداییش بیایید بدون غرض و مرض صحبت کنیم، از کلمه هنرستان استنباط می شود کار عملی و کار در مزرعه این موضوع با گذشت 3 سال از دوره 4 ساله این آموزشگاه هنوز محقق نشده پس چرا خودمون وجامعمون را گول می زنیم، کدو م کارگاه گیاهان دارویی، کدوم کارگاه پرورش ماهی، کدوم کارگاه گلخونه ، کدوم کارگاه دام و طیور و کدوم زمین کشاورزی جهت کار در مزرعه. قضاوت با مردم فهیم بویراحمد و دنا که بچه هاشون با گذشت 3 سال هنوز گرفتار تئوری خواندن هستند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1