تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۴۲۸۱۱۳
معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد؛

جزئیات انتقال واکسن کرونا به ایران / مشکل کجاست؟

۰
جزئیات انتقال واکسن کرونا به ایران / مشکل کجاست؟
کبنا ؛
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نحوه انتقال واکسن کووید۱۹ به کشور و چگونگی آمادگی ایران برای تحویل آنها گفت: در صورت تصمیم کشور برای خرید و واردات واکسن، قسمت عمده کار، انتقال آن به داخل کشور خواهد بود که عملیات لجستیک آن به معنای حمل، نگهداری و تحویل دادن به گیرنده یعنی وزارت بهداشت مهمترین قسمت کار است.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از ایرنا؛ شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از روز گذشته در یکی از فرودگاه‌ها اقدامات مربوط به تجهیز انبارها برای نگهداری واکسن کووید ۱۹ آغاز شده است، گفت: به کمک دو ایرلاین، آماده تحویل و انتقال واکسن‌ها به کشور می‌شویم.
وی درباره نحوه انتقال واکسن کووید۱۹ به کشور و چگونگی آمادگی ایران برای تحویل این واکسن ها، گفت: در صورت تصمیم کشور برای خرید و واردات واکسن، قسمت عمده کار، انتقال آن به داخل کشور خواهد بود که عملیات لجستیک آن به معنای حمل، نگهداری و تحویل به گیرنده یعنی وزارت بهداشت، مهمترین قسمت کار است.
آدم‌نژاد با بیان این که نحوه نگهداری این واکسن تا انتقال آن به بیمارستان اهمیت بسیار زیادی دارد. واکسن ها وقتی به فرودگاه رسید، باید در دمای پایین نگهداری و منتقل شود، گفت: در حال هماهنگی با وزارت بهداشت هستیم و روز گذشته جلسه ای بدین منظور برگزار شد تا در صورتی‌که ستاد، تصمیمی برای واردات واکسن کووید ۱۹ به کشور گرفت، سرعت انتقال واکسن به کشور توسط کمیته حمل و نقل با پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته افزایش یابد.
وی با بیان اینکه مراحل آماده‌سازی حداقل ٢٠ روز طول می‌کشد، گفت: هواپیماهای کارگو می توانند محموله واکسن کرونا را جابه‌جا کنند، البته هنوز زمان اولین پرواز مشخص نیست، اما اکنون به کمک دو ایرلاین، آماده تحویل و انتقال واکسن ها به کشور می شویم.
وزارت راه اعلام کرده که در حال آماده سازی و تجهیز ۵ فروند هواپیما برای حمل و انتقال واکسن کووید۱۹ بوده و در حال بررسی است که در هر هواپیما با ایجاد مکانیزمی مانند بکارگیری چند تن یخ خشک، امکان نگهداری از واکسن در طول پرواز را مهیا کند.
 یک مشکل حمل واکسن توسط هواپیما، محدودیت مقدار دی‌اکسیدکربن منجمد یا یخ خشک است. زیرا این ماده با گذشت زمان تبدیل به گاز شده و موجب کاهش هوای قابل تنفس در کابین هواپیما می شود.
بر اساس گزارش شرکت دی‌اچ‌ال درباره حمل ونقل واکسن، همه هواپیماهای پهن پیکر می توانند حداکثر حدود یک تن یخ خشک در کانتینرهای منجمد عایق بندی شده، حمل کنند.
شرکت پست آلمان به جای یخ خشک از کانتینرهای دارای کسپول کایروپورت برای حفظ نمونه های آزمایشی واکسن ها استفاده کرده که با نیتروژن مایع، کالاها را تا دمای منهای ۱۵۰ درجه سانتیگراد تا ۱۰ روز سرد نگاه می دارد.
آنطور که معاون وزیر راه و شهرسازی گفته راه حل بسیاری وجود دارد که با کمترین هزینه و با همین ناوگان کهنه بتوانیم موفق به ورود درست و صحیح واکسن ها به کشور شویم که زمان نهایی آن را وزارت بهداشت و درمان تعیین می کند.
 
 
 
 
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1