تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۴۳۰۸۱۷
در دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما؛

انتقادهای آیت‌الله مکارم شیرازی به صدا وسیما / قیافه‌های ترسناک در برنامه‌های کودک پخش نکنید

۰
انتقادهای آیت‌الله مکارم شیرازی به صدا وسیما / قیافه‌های ترسناک در برنامه‌های کودک پخش نکنید
کبنا ؛ آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه مردم دلشان می خواهد واقعیات را از رسانه ملی بشنوند؛ گفتند: ای کاش تدبیری اندیشیده شود که استقلال رسانه ملی حفظ شده تا مسائل را کاملاً به صورت بی طرف بیان کند.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، مرجع تقلید شیعیان در دیدار علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به خوانش های متفاوت از رویکرد رسانه گفتند: امروز غرب در رویکرد رسانه ای خود خواسته های مردم اعم از مشروع و نامشروع را مورد توجه قرار داده و از آنها تبعیت می کند، از این جهت با ابتذال اخلاقی مواجه شده و آسیب های فراوانی دامنش را گرفته است.
وی  با بیان اینکه ما در رویکرد رسانه ای خود در جمهوری اسلامی ایران، رویکرد آموزشی و تربیتی را اتخاذ کرده ایم، ادامه دادند: وظیفه این است که این رویکرد آموزشی و تربیتی را در قالب های متنوعی همچون مستند، فیلم، مسابقه، طنز یا سایر قالب ها به مخاطبان انتقال داد اگرچه در این رویکرد باید به خطوط قرمزی که شرع مقدس آن ها را روشن ساخته توجه شود.
آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم صورت گرفتن نظارت دقیق و بیشتر بر امور رسانه ای از سوی صدا و سیما تأکید کرده و ابراز داشتند: متأسفانه گاهی مشاهده می شود کسانی که سوابق درستی ندارند در رسانه ملی مطرح می شوند.
این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه برنامه های کودکان، نوجوانان و جوانان برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفتند: نسل جوان ما از تأثیرپذیری بیشتری برخوردارند و باید به این موضوع در تولیدات و محتواهای رسانه ای دقت بیشتری شود؛ گاهی در برخی از برنامه های کودکان و نوجوانان چهره های خشنی به چشم می خورند که برای روحیه آنان مناسب نیست و شما باید به جای نمایش این قیافه های ترسناک، برنامه هایی نمایش دهید که آرامش بیشتری به بچه ها منتقل شود.
مرجع تقلید شیعیان در ادامه مسأله آموزش مجازی کودکان و نوجوانان را مورد اشاره قرار داده و با ابراز نگرانی نسبت به آینده تحصیلی این دسته از دانش آموزان اضافه کردند: آموزش های بچه ها در فضای مجازی دکوری است و نمی تواند جای آموزش حضوری را بگیرد؛ ما نگران هستیم دانش آموزانی که به صورت مجازی دروس خود را آغاز کرده اند آنگونه که شایسته است، آموزش نبینند؛ باید آرام آرام سعی نمود تا فضاهای درسی باز شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی، نوعی جمع میان مصالح کرونایی و مصالح دانش آموزان صورت گیرد.
وی بیان کردند: احساس می شود امروز رسانه ملی دچار نوعی تناقض است، زیرا بودجه اش را از دولت می گیرد و به همین دلیل نمی تواند بسیاری از مسائل را مطرح کند؛ این در حالی است که مردم دلشان می خواهد واقعیات را از رسانه ملی بشنوند؛ ای کاش تدبیری اندیشیده شود که استقلال رسانه ملی حفظ شده تا مسائل را کاملاً به صورت بی طرف بیان کند.
آیت الله مکارم شیرازی با ابراز خرسندی از توجه رسانه ملی به فرهنگ سازی در زمینه قیامت باوری، گفتند: شما باید قیامت باوری را در عمل ترویج کنید تا مردم بدانند روز قیامت و حساب و کتابی وجود دارد؛ ما در منطق شیعه خمیرمایه های خوبی داریم که می تواند ما را در همه جا راهنمایی کند.
وی در پایان ضمن تقدیر از عملکرد رسانه ملی در زمینه مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کردند: در این زمینه نباید افراط و تفریط صورت گیرد؛ نباید این گونه باشد که بعضی از رستوران ها و اماکن تفریحی باز باشد، اما نماز جمعه و اماکن مقدسه تعطیل شود؛ می دانیم که رسانه ملی در این زمینه مقصر نیست، اما می تواند در تصمیم گیری های مسؤولان مربوطه مؤثر باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1