تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۴۵۵۸۲۶
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

۱۴ میلیارد تومان برای اتصال قلعه رئیسی به محور پاتاوه دهدشت اختصاص یافت

۰
۱۴ میلیارد تومان برای اتصال قلعه رئیسی به محور پاتاوه دهدشت اختصاص یافت
کبنا ؛معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اتصال جاده شهر قلعه رئیسی از منطقه دم عباس بخش چارؤسا در شهرستان کهگیلویه به جاده پاتاوه - دهدشت ۱۴ میلیارد تومان تخصیص یافت.
کیامرث حاجی‌زاده بیان داشت: این مسیر از روستای دم عباس تا اتصال به جاده ملی پاتاوه - دهدشت هفت کیلومتر طول دارد که اکنون در حال زیرسازی و مراحل پایانی است.
وی بیان کرد: این اعتبار برای تعریض و بهسازی مسیر ۲۰ کیلومتری دم عباس تا دهستان جاورده هزینه خواهد شد.
حاجی‌زاده اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح مسیر بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک به مرکز استان کاهش چشمگیری خواهد یافت.
وی تصریح کرد: علاوه بر بهره‌مندی جمعیت ۵۰ هزار نفری بخش‌های چارؤسا و دیشموک از مسیر ارتباطی مناسب ساکنان این دو بخش از بن بست تاریخی خارج می‌شوند.
حاجی کاهش ۶۰ کیلومتری مسیر تا یاسوج مرکز استان را از دیگر مزایای این طرح اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود، طرح یاد شده تا قبل از پایان سال زیر بار ترافیک برود.
با حضور خیرالله خادمی معاون سابق وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی اتصال جاده قلعه رئیسی به محور پاتاوه به دهدشت در آذر سال ۹۶ کلنگ زنی شد.
عملیات اجرایی این جاده ملی در سال ۷۴ شروع شد و برای سهولت کار به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه‌های اول و سوم آن به ترتیب ۲۶ و ۲۰ کیلومتر و قطعه‌های دوم و چهارم نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.
۱۳ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.
قطعه نخست این جاده از روستای گندی خوری تا منطقه سرچنار در سال ۸۷ نیز به بهره‌برداری اولیه رسید.
قطعه دوم جاده از سرچنار تا لوداب، قطعه سوم از لوداب تا دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و قطعه چهارم نیز از کمربندی شهر دهدشت تا دهدشت غربی است.
قطعه سوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت ۶۳ کیلومتر طول دارد و دارای ۱۱ دهنه پل به طول سه هزار و ۱۶۰ متر است.
قطعه دوم این جاده به طول ۲۸ کیلومتر اردیبهشت سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید.
جاده پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۷ کیلومتر که هم اکنون زیر بار ترافیکی رفته است از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره‌برداری کامل آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
برچسب ها :
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی خدمات نظام اسلامی ایران شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد راه های روستایی جاده پاتاوه به دهدشت جاده پاتاوه – دهدشت جاده یاسوج سمیرم جاده یاسوج اصفهان جاده شیراز یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1