تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۴۶۶۹۵۰
استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

۱۲۰ فضای آموزشی جدید اول مهر به مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزوده می‌شود 

۱
۰
۱۲۰ فضای آموزشی جدید اول مهر به مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزوده می‌شود 
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد از اضافه شدن ۱۲۰ فضای آموزشی جدید در اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ به مدارس استان خبر داد.
به گزارش کبنا، سیدعلی احمدزاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: این فضا‌های آموزشی در مناطق ۱۳‌گانه استان در قالب ۳۴۵کلاس درس با اعتباری بالغ  بر ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: ۹۵۰ میلیارد تومان در دور دوم سفر برای مدرسه‌سازی به استان اختصاص یافته که یک حرکت تحول‌سازی در این حوزه ایجاد خواهد کرد.
احمدزاده با بیان اینکه جریان مدرسه‌سازی دائمی و باید برمدار حرکت باشد عنوان کرد: ۴۸۵ مدرسه سنگی در استان داریم و باید به سرعت کار شود تا مدرسه‌های نو جایگزین مدارس سنگی و فرسوده شوند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تأکید کرد با آینده نگری برنامه‌ریزی برای اینکه مشکلات و کمبود‌های مدارس رفع شوند همزمان باید مدارس در دست اجرا، آماده برای اجرا و افتتاحیه داشته باشید.
 احمدزاده به تدوین طرح جامع‌ای از نیاز فضا‌های آموزشی در همه نقاط استان تأکید کرد و ابراز داشت در هیچ برهه‌ای از زمان نباید وقفه‌ای در پروژه مدرسه‌سازی و یا احداث فضای آموزشی استان بوجود آید.
رئیس شورای آموزش و پرورش به حجم بالای تراکم دانش‌آموزی در مرکز استان و کمبود فضای آموزشی در همین منطقه اشاره کرد و گفت: امروز در این شهرستان با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم در حالی که در گذشته فضای آموزشی به غیرآموزش و پرورش واگذار شده است.
 احمدزاده با اشاره به نزدیک شدن به ماه مهر گفت از مدیرکل آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و سایر مدیران مرتبط با موضوع تعلیم و تربیت می‌خواهم طوری برنامه‌ریزی کنند که در آغاز سال تحصیلی مشکلات مدارس را به حداقل برسانیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی کار‌ها نیازمند مدیریت است، گفت: اینکه فکر کنیم بدون اعتبار نمی‌توانیم تحول ایجاد کنیم امر معقولی است اما مبنای تحولات همیشه اقتصادی نبوده بلکه تفکر خوب است و اگر بتوانیم این مهم را حاکم کنیم بسیاری از برنامه‌ها را می‌توانیم بدون اعتبارات سنگین انجام دهیم و موفق شویم.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان گفت: خیلی از مشکلاتی که در جامعه با آن دست به گریبان هستیم نبود انسجام در کار‌ها است آموزش و پرورش دستگاهی مهم، زیربنایی، تحول آفرین و گسترده است اگر انسجام و بهره‌وری به خوبی در این اداره شکل بگیرد علاوه بر اینکه راندمان کار افزایش می‌یابد جلوی هدر رفت‌ها را می‌توان گرفت.
احمدزاده تأکید کرد: آموزش و پرورش بر روی بهره‌وری حساب باز کند و از اعتباراتی که در اختیار دارد نهایت استفاده را ببرد، ضمن اینکه از آموزش و پرورش حمایت می‌کنیم اما انتظار داریم با همین اعتبارات اولیه‌ای که در اختیار دارد می‌دانی و عملیاتی پای کار باشد.
احمدزاده از آموزش و پرورش خواست کار گسترده‌ای انجام دهد و  گزارش دهند که کجای کار هستیم و چه مواردی را نیاز داریم.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان عنوان کرد: تیم آموزش و پرورش پای کار باشد و از مدارس مناطق مختلف سرکشی کنند و به من گزارش دهند که این تعداد مدرسه این امکانات را نیاز دارند تا آنچه مورد نیاز مدارس است را تهیه و در اختیارشان قرار دهیم.
احمدزاده با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها آماده بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شوند، گفت: دشمن کمر همت بسته تا در روند آموزشی کشور اختلال ایجاد کند لذا از معلمان و اساتید می‌خواهم پای کار باشند و اجازه این توطئه را به به دشمنان ندهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار سرکشی مدیران مرتبط مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شد و گفت: خودم هم از مرکز آموزشی استان بازدید می‌کنم تا از نزدیک در جریان وضعیت آموزشی قرار بگیرم.
احمدزاده با بیان اینکه از اول مهر ماه همه مسئولان در کنار دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب باشند، گفت: همه امکانات استان برای بازگشایی باشکوه مدارس و نظام تعلیم و تربیت بسیج شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تأکید کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان گاز، برق، آب و مخابرات هر جایی که فضا‌های آموزشی نیازمند کمک، همکاری و ارائه خدمات هستند اولویت کار قرار دهند.
وی عنوان کرد: برای تأمین سرویس مدارس، دانشگاه‌ها و روانسازی ترافیک و ایجاد امنیت در سال تحصلی جدید شهرداری‌ها، حمل و نقل، نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط همکاری جدی داشته باشند.
احمدزاده در پایان از اقدامات خوبی که در چند ماه اخیر توسط آموزش و پرورش انجام شد تقدیر کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر سراسر کشور کار خوبی بود که فاخر و باشکوه در استان انجام گرفت.
 جشن شکوفه‌ها ۲۹ شهریور با حضور ۱۷هزار دانش‌آموز کلاس اولی با شعار «مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی» برگزار می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم از آمادگی کامل آموزش و پرورش استان برای استقبال خوب و باشکوه از دانش‌آموزان ۱۳ منطقه کهگیلویه وبویراحمد در اول مهر خبر داد.
عزتخواه اظهار داشت: تمام تلاشمان را با کمک نوسازی مدارس بکار بستیم تا فضا‌های آموزشی جدید اضافه شود، تجهیزات تکمیل و یا نوسازی و یا بازسازی شوند.
وی عنوان کرد: مشکلات تراکم دانش‌آموزی در شهر‌ها بخصوص در بویراحمد جدی بوده چرا که ۶۷ درصد دانش‌آموزان استان درشهر‌ها هستند  و ۳۲ درصد فضای آموزشی در شهر‌ها می‌باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: ۳۳ درصد دانش‌آموزان استان در روستا‌ها هستند و ۶۸ درصد فضای آموزشی استان در روستا‌ها قرار دارد و این نابرابری مشکلات عدیده‌ای را برای آموزش و پرورش استان ایجاد کرده است.
غزتخواه بیان کرد: اول مهر سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ تعداد ۱۷۲ هزار دانش‌آموز در بیش از سه هزار فضای آموزشی سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار دانش‌آموز کلاس اولی با شعار « مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی » در جشن شکوفه‌ها ۲۹ شهریور سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.
وی عنوان کرد: سال تحصیلی و زنگ مدارس در روز اول مهر نواخته می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تراکم جمعیت دانش آموزان در گچساران خیلی بالاست دخترم هر سال در کلاسهای بالای چهل نفر تحصیل کرده اعتراض والدین وحتی معلمین هم راه به جایی نبرده لطفاً یه فکری بشه
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
شفافیت ناکام

شفافیت ناکام

طرح شفافیت، از‌جمله طرح‌های بازمانده از مجلس دهم است که قصه پرغصه‌ای دارد. برای بررسی ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1