تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۴۶۹۰۲۷
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش:

خبر خوش برای معلمان؛ همه معوقات رتبه‌بندی واریز می‌شود / حق رتبه‌بندی چند درصد از حقوق معلمان است؟

۲
۰
خبر خوش برای معلمان؛ همه معوقات رتبه‌بندی واریز می‌شود / حق رتبه‌بندی چند درصد از حقوق معلمان است؟
کبنا ؛مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: کار رتبه‌بندی به زودی به پایان می‌رسد و کلیه معوقات این طرح به حساب افراد واریز می‌شود.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، سید مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش امروز ۱۷ آبان در گردهمایی مشترک کارشناس مسئولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات آموزش و پرورش استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر در باشگاه فرهنگیان شیراز اظهار کرد: رتبه‌بندی فرایندی سخت و دشوار و دارای بار مالی سنگینی بود که در دولت سیزدهم اجرایی شد هر چند این طرح دارای نواقصی بود اما نظام رتبه‌بندی کار بزرگی بود که دولت سیزدهم آن را محقق کرد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در بحث رتبه‌بندی جمع‌آوری و بارگذاری مدارک برای برخی مشمولین طرح چالش ایجاد کرده بود و اینکه این مدارک باید در سال‌های قبل تهیه می‌شد.
درصد حق رتبه‌بندی از حقوق معلمان
هاشمی با بیان اینکه ۲۶ درصد از حقوق معلمان از محل اجرای رتبه‌بندی است، تصریح کرد: اگر رتبه‌بندی نبود امکان نداشت این حجم از پرداختی‌ها به افراد تعلق بگیرد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کار رتبه‌بندی به زودی به پایان می‌رسد و کلیه معوقات این طرح به حساب افراد واریز می‌شود.
تنزل رتبه معلمان امکان‌پذیر است
وی بیان کرد: فردی که رتبه‌ای را در فرآیند نظام رتبه‌بندی کسب کند باید در ادامه رتبه خود را حفظ کند تا در ارزیابی مراحل بعدی تنزل رتبه نداشته باشد و لذا باید تلاش کند به رتبه بالاتر ارتقا یابد.
نتیجه تاثیر سابقه تحصیلی در کنکور
هاشمی ادامه داد: کنکور تمام مسائل تعلیم و تربیت را تحت تأثیر قرار داده است، لذا با اجرای طرح تأثیر نمرات نهایی در کنکور نتایج خوبی احصا شد که می‌توان به موفقیت دانش‌آموزان مناطق محروم در کسب رتبه‌های برتر کنکور اشاره کرد.
هاشمی بیان کرد: ارتقای جایگاه کلاس درس و مدرسه نزد دانش‌آموزان اولین نتیجه مطلوب تأثیر ۴۰ درصدی نمرات در کنکور است.
افراد شایسته‌تری را جذب کردیم
وی اضافه کرد: در بخش جذب نیروی انسانی نیازمند تغییر فرآیند بودیم، لذا نحوه اجرای مصاحبه‌ها را تغییر دادیم و افراد شایسته‌تری انتخاب شدند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با تشریح راهکارهای تخصصی در امر نظارت و ارزیابی بیان کرد: در راستای تحقق سند تحول، برای اولین بار انتخاب و انتصاب مدیران مدارس را به عملکرد مدارس گره زدیم و نظارت و ارزیابی بر عملکرد مدیران باید هدفمند، متوازن، مستمر و ... باشد.
ارزشیابان هر اداره معیار و شاخص آموزش و پرورش هستند
وی با مقایسه نحوه اعتراض داوطلبان ماده ۲۸ آزمون استخدامی آموزش و پرورش امسال با سال‌های گذشته افزود: امسال با ایجاد سامانه‌ای ویژه اعتراضات، نظم خاصی به فرایند اعتراضات داده شد و این یک کار مدیریتی اثرگذار بود.
هاشمی تصریح کرد: ارزشیابان هر اداره معیار و شاخص آموزش و پرورش هستند، لذا عوامل این حوزه باید با تحلیل مسائل، نهایت دقت را در پاسخگویی داشته باشند.
وی گفت: در انجام وظیفه، اهداف تعلیم و تربیت را مورد توجه قرار دهید و مدیریت خوب مسائل، نتایجی را به دنبال خواهد داشت که موجب رفع خستگی در فعالیت‌ها می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
گوش فلک کر کردید هیچ تغییری هم انجام ندادید
United Kingdom
بزک ممیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
دو محرک مهاجرت نخبگان

دو محرک مهاجرت نخبگان

مهاجرت نخبگان امروز یکی از مباحث مهمی است که مقابله با آن عزم جدی حاکمیت را می‌طلبد. ...
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1