تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۴۶۹۷۵۶
کبنا گزارش میدهد
تقاطع غیر همسطح دهدشت پروژهای که در مرحله کلنگزنی ماند
۱
کبنا ؛با افتتاح و بهرهبردای از جاده دهدشت - پاتاوه و افزایش بارترافیکی و تقاطع این محور با جاده دهدشت به سوق ضرورت احداث زیرگذر و روگذر این تقاطع را دوچندان کرده است.
از سمت پاتاوه به دهدشت که حرکت کنیم بعد از روستای راک و در فاصله پنج کیلومتری شهر دهدشت بعد از پیچ نسبتاً تند و سراشیبی ملایم به جاده نسبتاً کم عرض با کمترین شانه خاکی به شهر دهدشت و تقاطع میرسیم که با افزایش تردد و عبور ماشینهای سنگین و عدم رعایت حریم قانونی جاده از طرف کسبه کنار جاده بیم آن میرود که حادثه پلیس راه یاسوج - شیراز تکرار شود.
تقاطعی که فقط در فاصله ده متری تقاطع با یک مانع و دست انداز غیر استاندارد ایمنسازی شده است. تقاطعی که علائم راهنمایی و رانندگی کافی ندارد، بنرهای نصب شده بر سرتقاطع (عوامل حواس پرتی رانندگان) کسبه و دست فروشانی که چسبیده به تقاطعاند و عبور ماشینهای سنگین و خودروهای شوتی خطر حادثه ناگوار را برای مردم دو چندان میکند.
پروژه تقاطع غیر همسطح دهدشت یک بار در فروردین ۹۷ بر سر زبانها افتاد و درگیر و دار تشریفات اداری گم شد تا اینکه در اسفندماه ۱۳۹۹ کلنگ آن به زمینزده شد، با توجه به اینکه زمین مورد نیاز برای ایجاد زیرگذر، روگذر و کنارگذرهای این تقاطع به شهر چسبیده و دارای ارزش مالی بالا هستند دارای معارضات اجتماعی بود و تا به امروز مسئولان راه و شهرسازی و... قادر به جلب رضایت مالکان و رفع معارضات نشدند. مشکلی که علاوه بر خطرات احتمالی فراوان سیمای ورودی شهر را در نظر مسافران نازیبا جلوه میدهد.
پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح دهدشت و چهارخطه کردن ورودیهای شهر از سمت پاتاوه و بهبهان و رفع معارضات و سازش با مالکان یکی از مطالبات مردم است که میتواند علاوه بر کاهش خطرات احتمالی ظاهری زیباتر از شهر دهدشت به روی رانندگان و مسافران عبوری ارائه دهد.
------------------------------------------------------
گزارش: مصطفیامانت
از سمت پاتاوه به دهدشت که حرکت کنیم بعد از روستای راک و در فاصله پنج کیلومتری شهر دهدشت بعد از پیچ نسبتاً تند و سراشیبی ملایم به جاده نسبتاً کم عرض با کمترین شانه خاکی به شهر دهدشت و تقاطع میرسیم که با افزایش تردد و عبور ماشینهای سنگین و عدم رعایت حریم قانونی جاده از طرف کسبه کنار جاده بیم آن میرود که حادثه پلیس راه یاسوج - شیراز تکرار شود.
تقاطعی که فقط در فاصله ده متری تقاطع با یک مانع و دست انداز غیر استاندارد ایمنسازی شده است. تقاطعی که علائم راهنمایی و رانندگی کافی ندارد، بنرهای نصب شده بر سرتقاطع (عوامل حواس پرتی رانندگان) کسبه و دست فروشانی که چسبیده به تقاطعاند و عبور ماشینهای سنگین و خودروهای شوتی خطر حادثه ناگوار را برای مردم دو چندان میکند.
پروژه تقاطع غیر همسطح دهدشت یک بار در فروردین ۹۷ بر سر زبانها افتاد و درگیر و دار تشریفات اداری گم شد تا اینکه در اسفندماه ۱۳۹۹ کلنگ آن به زمینزده شد، با توجه به اینکه زمین مورد نیاز برای ایجاد زیرگذر، روگذر و کنارگذرهای این تقاطع به شهر چسبیده و دارای ارزش مالی بالا هستند دارای معارضات اجتماعی بود و تا به امروز مسئولان راه و شهرسازی و... قادر به جلب رضایت مالکان و رفع معارضات نشدند. مشکلی که علاوه بر خطرات احتمالی فراوان سیمای ورودی شهر را در نظر مسافران نازیبا جلوه میدهد.
پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح دهدشت و چهارخطه کردن ورودیهای شهر از سمت پاتاوه و بهبهان و رفع معارضات و سازش با مالکان یکی از مطالبات مردم است که میتواند علاوه بر کاهش خطرات احتمالی ظاهری زیباتر از شهر دهدشت به روی رانندگان و مسافران عبوری ارائه دهد.
------------------------------------------------------
گزارش: مصطفیامانت