تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب : ۴۷۲۵۶۸
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد:

دلیل کمبود اتوبوس در کهگیلویه و بویراحمد چیست

۱
دلیل کمبود اتوبوس در کهگیلویه و بویراحمد چیست
کبنا ؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ پایین کرایه و هزینه‌های گزاف تهیه ناوگان و تعمیر و نگهداری آن، دلیل کمبود اتوبوس است.
حمیدرضا پیمان‌جو اظهار داشت: بررسی شمای کلی حمل و نقل بین شهری در حمل و نقل جاده‌ای و هوایی نشان می‌دهد کمبود و قیمت بالای بلیط هواپیما منجر به استفاده بیشتر از حمل و نقل جاده‌ای و افزایش تقاضای سفر‌های اتوبوسی شده است.
وی ادامه داد: صدمات قابل توجه بیماری کرونا به بخش حمل و نقل جاده‌ای و خروج سرمایه‌گذاران از این بخش در کنار نرخ پایین کرایه و هزینه‌های گزاف تهیه ناوگان و تعمیر و نگهداری آن به دلیل شرایط تحریمی کشور باعث کمبود صندلی‌های ارائه شده به مسافران در این بخش و در سطح کشور شده است.
پیمان‌جو یادآور شد: هم اکنون اتوبوس‌های مسیر یاسوج به تهران همگی از نوع VIP و جزء جوان‌ترین ناوگان استان و کشور هستند که این موضوع نقش برجسته مسئولان عالی استان و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص پیگیری و به نتیجه رسیدن نوسازی این ناوگان را به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه به صورت معمول روزانه ۴ دستگاه اتوبوس در مسیر یاسوج ـ تهران با ظرفیت ۱۰۰ نفر صندلی در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: در روز‌های خاص به تناسب میزان تقاضا یک تا دو دستگاه اتوبوس ۴۴ نفره به صورت فوق‌العاده به کار گرفته می‌شود.
پیمان‌جو با اشاره به اینکه با توجه به بعد مسافت استقبال کمتری از سفر با اتوبوس‌های ۴۴ نفره می‌شود، ابراز کرد: اتوبوس‌های جاده‌ای به صورت مداوم از طریق سامانه‌های پایش و همچنین بازرسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین نیرو‌های پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد در حال رصد و نظارت می‌باشند. از مسافران شریف استان درخواست می‌گردد به منظور افزایش نظارت‌های مردمی مشکلات و شکایات خود را از طریق تلفن گویای ۱۴۱ اعلام فرمایند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پیگیری و نتیجه پیگیری نیز از طریق همان تلفن منعکس می‌گردد.
وی تصریح کرد: از آنجایی که مسئولیت یک سفر از ابتدا تا انتها با شرکت صادر‌کننده بلیط می‌باشد در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گزارش از طریق تلفن گویای ۱۴۱ در کوتاه‌ترین زمان ممکن در کمیسیون ماده ۱۲ (رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل) و در کمیسیون ماده ۱۱ (رسیدگی به تخلفات رانندگان جاده) برخورد خواهد شد. با توجه به قیمت بالای اتوبوس جاده‌ای، پایین بودن سطح درآمد‌ها در بخش حمل و نقل جاده‌ای و پایین بودن نرخ حمل و نقل مسافر، سرمایه‌گذاران در این خصوص با یک چالش بی‌رغبتی مواجه شده‌اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: به منظور رفاه حال مراجعه‌کنندگان برای تهیه بلیط، و جلوگیری از مراجعه مردم به پایانه‌های مسافربری بلیت سفر‌ها در سایت‌ها به صورت اینترنتی ارائه می‌گردد. با توجه به اینکه اتوبوس‌های مسیر دهدشت به تهران و گچساران به تهران از مسیر یاسوج عبور می‌نماید هماهنگی‌های لازم برای تکمیل ظرفیت در شهر یاسوج انجام می‌گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1