تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۴۱۱۴۳۷
با نگاهی به تغییر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد
امید به بازگشت معاونت سیاسی کهگیلویه و بویراحمد به جایگاه واقعی
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛متن ارسالی: به نظر می سد فرصت شناخت و بررسی کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسیده است.
تغییر معاون سیاسی و فرماندار کهگیلویه به عنوان دو حوزه بسیار مهم که مورد انتقادات زیادی بودند نشان داد که کلانتری کارش را به خوبی بلد است و اهل تعارف نیز نیست.
یک ماه از زمانی که یکی از معاونان وزارت کشور گفته بود تا پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی جز در موراد ضروری اعضای ستاد انتخابات تغییر نخواهد کرد نمیگذرد ولی گویی ضرورت تغییر در این دو حوزه به حدی بالا بوده است که نظری و نیکبخت اولین نقض کنندگان دستور وزارت بودند.
چه با نظری موافق باشیم و چه مخالف وی تجربه خوبی از خود در فرمانداری بویراحمد به جا نهاد ولی معرفی وی به عنوان معاون سیاسی آغاز یک تجربه تلخ بود که به نظر میرسد در نهایت دروز و به اجبار به این تلخی پایان داده شد.
نیکبخت اگر چه خود بخشی از همان ضعف و انفعال معاونت سیاسی بود ولی وی از ابتدا و در کارنامه کاری خود نیز هیچ نشانهای از یک مدیر سیاسی با خود نداشت. گفته میشود نیکبخت با حمایت مستقیم نظری و تحمیل آن به علی احمدی به سمت سرپرستی فرمانداری کهگیلویه انتخاب شد و تمام تلاشها برا تبدیل حکم سرپرستی به قطعی نتیجه نداد.
برای جراحی میراث ضعیف و پر از اشکال مدیریت قبلی در استانداری زمان و تغیرات بیشتری نیاز است که عمر این دولت قد نخواهد داد. علاوه بر معاونت سیاسی و مدیران سیاسی کل ستادی زیر نظر این معاونت و سایر مدیران استانداری و تعطیلی و انتقاد به دستگاههایی همچون بهزیستی استان، دستگاههای فرهنگی و دانشگاهها در سایر معاونتهای استاندار وضع اگر بدتر از این نباشد بهتر نیست.
نه در این دوره و نه در دورههای قبل نه از معاونت اقتصادی دودی بلند میشد و نه هم خبری از اقتصاد بوده است. در این دوره اما این ضعف و نامرتبطی با اقتصاد در معاونت به اصطلاح اقتصادی استانداری به اوج خود رسیده است و ارادهای برای توجه و اصلاح این بخش دیده نمیشود که برخیها حمایت نماینده تاجگردون از معاون اقتصادی را علت اصلی میدانند.
در معاونت عمرانی نیز شرایط اگر افتضاح نباشد نزدیک به افتضاح است. عزیز فیلی که در ابتدا با کلی منت وبا امید وارد استان شد و بعدها وی استاندار بالقوه استان خوانده شد نتوانست کمکی به وضعیت کاملاً تعطیل پروژههای عمرانی در استان نماید و بعد از احمدی و نرسیدن به ملک استانداری به نظر بی انگیزگی در وی و این معاونت موج میزند.
یقیناً کار کلانتری سخت خواهد بود هر تغییری با مقاومت و سهم خواهی بسیاری مواجه خواهد شد. بعد از تغیر نظری موجی از انتقاد و اعتراض به کلانتری به پا خواست ولی این منتقدین به این سؤال پاسخ ندادند که ایراد تغییر و جابجایی نظری در کجاست.
البته که نباید برای تغییرات و مطالبه تغییرات صرفاً بر استانداری و معاونان آن محدود بود بلکه در بیرون از استانداری و به ویژه در سازمانهای مهمی همچون مدیریت و برنامه ریزی، راه و شهرسازی و .... نیز نیاز به خانه تکانی از سوی منتقدان و معترضین به عنوان یک مطالبه در جریان است.
اگر این یک ماه گذشته و همین دو تغییر را خوش بینانه به عنوان فاکتور از مدیریت پیش روی کلانتری در نظر بگیریم شاید بتوان امیدوار بود استاندار این بار بهتر از قبلی است.
تغییر معاون سیاسی و فرماندار کهگیلویه به عنوان دو حوزه بسیار مهم که مورد انتقادات زیادی بودند نشان داد که کلانتری کارش را به خوبی بلد است و اهل تعارف نیز نیست.
یک ماه از زمانی که یکی از معاونان وزارت کشور گفته بود تا پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی جز در موراد ضروری اعضای ستاد انتخابات تغییر نخواهد کرد نمیگذرد ولی گویی ضرورت تغییر در این دو حوزه به حدی بالا بوده است که نظری و نیکبخت اولین نقض کنندگان دستور وزارت بودند.
چه با نظری موافق باشیم و چه مخالف وی تجربه خوبی از خود در فرمانداری بویراحمد به جا نهاد ولی معرفی وی به عنوان معاون سیاسی آغاز یک تجربه تلخ بود که به نظر میرسد در نهایت دروز و به اجبار به این تلخی پایان داده شد.
نیکبخت اگر چه خود بخشی از همان ضعف و انفعال معاونت سیاسی بود ولی وی از ابتدا و در کارنامه کاری خود نیز هیچ نشانهای از یک مدیر سیاسی با خود نداشت. گفته میشود نیکبخت با حمایت مستقیم نظری و تحمیل آن به علی احمدی به سمت سرپرستی فرمانداری کهگیلویه انتخاب شد و تمام تلاشها برا تبدیل حکم سرپرستی به قطعی نتیجه نداد.
برای جراحی میراث ضعیف و پر از اشکال مدیریت قبلی در استانداری زمان و تغیرات بیشتری نیاز است که عمر این دولت قد نخواهد داد. علاوه بر معاونت سیاسی و مدیران سیاسی کل ستادی زیر نظر این معاونت و سایر مدیران استانداری و تعطیلی و انتقاد به دستگاههایی همچون بهزیستی استان، دستگاههای فرهنگی و دانشگاهها در سایر معاونتهای استاندار وضع اگر بدتر از این نباشد بهتر نیست.
نه در این دوره و نه در دورههای قبل نه از معاونت اقتصادی دودی بلند میشد و نه هم خبری از اقتصاد بوده است. در این دوره اما این ضعف و نامرتبطی با اقتصاد در معاونت به اصطلاح اقتصادی استانداری به اوج خود رسیده است و ارادهای برای توجه و اصلاح این بخش دیده نمیشود که برخیها حمایت نماینده تاجگردون از معاون اقتصادی را علت اصلی میدانند.
در معاونت عمرانی نیز شرایط اگر افتضاح نباشد نزدیک به افتضاح است. عزیز فیلی که در ابتدا با کلی منت وبا امید وارد استان شد و بعدها وی استاندار بالقوه استان خوانده شد نتوانست کمکی به وضعیت کاملاً تعطیل پروژههای عمرانی در استان نماید و بعد از احمدی و نرسیدن به ملک استانداری به نظر بی انگیزگی در وی و این معاونت موج میزند.
یقیناً کار کلانتری سخت خواهد بود هر تغییری با مقاومت و سهم خواهی بسیاری مواجه خواهد شد. بعد از تغیر نظری موجی از انتقاد و اعتراض به کلانتری به پا خواست ولی این منتقدین به این سؤال پاسخ ندادند که ایراد تغییر و جابجایی نظری در کجاست.
البته که نباید برای تغییرات و مطالبه تغییرات صرفاً بر استانداری و معاونان آن محدود بود بلکه در بیرون از استانداری و به ویژه در سازمانهای مهمی همچون مدیریت و برنامه ریزی، راه و شهرسازی و .... نیز نیاز به خانه تکانی از سوی منتقدان و معترضین به عنوان یک مطالبه در جریان است.
اگر این یک ماه گذشته و همین دو تغییر را خوش بینانه به عنوان فاکتور از مدیریت پیش روی کلانتری در نظر بگیریم شاید بتوان امیدوار بود استاندار این بار بهتر از قبلی است.